| מספר ספק משרד הביטחון: 11013915 | הדקל 2 רמת ישי | Whatsapp - 052-5513531

מהו דפוס סובלימציה?

הדפסת סובלימציה זהו תהליך פיזיקלי בו החומר עובר בין מצבי צבירה שונים כאשר הוא מתחיל ממצב צבירה מוצק החומר עובר ישירות לגז. בתהליך זה החומר מדלג על מצב הצבירה הנוזלי.

תהליך הדפסת הסולבימציה הינו תהליך הדפסה במחיר זול יותר מכל הדפסה אחרת, מפני שהוא אינו מצריך הכנת גלופה מיוחדת.

בהדפסת סובלימציה פשוט מדפיסים את העיצוב במדפסת סובלימציה מיוחדת על גבי דפים מיוחדים אשר לא סופגים את הדיו. מניחים את הדף במכבש חום בטמפרטורה של 200 מעלות מפעילים לחץ חזק ומחכים כ40 שניות.

לאחר זמן ההמתנה העיצוב שעל הדף עובר ישירות לתוך סיבי החולצה ולכן ההדפס אינו מורגש כלל על החולצההדפסת סובלימציה ואינו דוהה או מתקלף וזה הופך אותו להדפס העמיד ביותר בקטגורית ההדפסה על בגדים.

למרות כל היתרונות הנמצאים בהדפסת סובלימציה יש כמה וכמה משתנים שחייבים לקחת בחשבון.

הדפסת סובלימציה מודפסת במדפסות מיוחדות בלבד, במדפסות אלה לא קיים דיו לבן. לכן צבע המשטח (החולצה שעליה מדפיסים) יהיה צבע הבסיס לחולצה.

לצורך המחשה אם החולצה בצבע צהוב כל מה שיהיה בצבע לבן על גבי העיצוב במחשב או על הדף ויועבר לחולצה יהיה בצבע צהוב כצבע החולצה, לכן ניתן להדפיס בסובלימציה אך ורק הדפס כהה על חולצות בהירות כאשר ההדפסה המומלצת ביותר היא על חולצות לבנות כי עליהן אפשר להדפיס תמונות בצבע מלא ללא חשש.

 

על איזה חולצות ניתן להדפיס בהדפסת סובלימציה:

החולצות עליהן ניתן להדפיס הן חולצות המיוצרות מבד פוליאסטר (דרייפיט) או מבד סאטן, ניתן כמובן להדפיס גם על  כותנה. העמידות של ההדפס כאשר מדובר בחולצת כותנה היא נמוכה משמעותית מאשר שאר החולצות.

חשוב לדעת, הדפסת סובלימציה יכולה להתבצע רק על חולצות בהירות בלבד. לא ניתן להדפיס בהדפסת סובלימציה על חולצות כהות.

כאשר בוחרים הדפסת סובלימציה לחולצות סוף מסלול, חולצות טירונות, חולצות חתונה או חולצות עבודה חשוב להתייעץ עם בעל המקצוע אצלו אתם מדפיסים את החולצות על צבע החולצה שבחרת. כדאי לעשות עבודות מסוג זה אצל גרפיקאים על מנת לקבל את החולצה האיכותית ביותר עם הדפס מתאים ושילוב הצבעים הנכון לאירוע זה.

 

יתרונות וחסרונות של הדפסת סובלימציה:

היתרונות בהדפסת סובלימציה:

  1. ההדפס ספוג בתוך סיבי החולצה ולכן זהו ההדפס החזק והעמיד ביותר בקטגורית ההדפסה על חולצות הוא אינו דוהה או מתקלף.
  2. ניתן להדפיס כל ציור בכל צבע או תמונה צבעונית מלאה על גבי חולצות בהירות.
  3. אין צורך בהכנת גלופה מיוחדת לכן תהליך ההדפסה זול יותר מהדפסים אחרים.
  4. הדפסה זריזה שתמיד ניתן לבצע מהיום להיום בכל אופן ההכנה הקל.
  5. ניתן להדפיס סובלימציה על גבי חולצות *בכמויות קטנות* במחיר משתלם ללא עלות גלופה.

החסרונות בהדפסת סובלימציה:

  1. המשטח (צבע החולצה) חייב להיות בצבע בהיר. אין דיו לבן או בהיר ולכן אם צבע המשטח (החולצה) אינו בהיר לא יראו את ההדפס כלל וכלל.
  2. ניתן להדפיס סובלימציה על כותנה ודרייפיט אך ההדפסה על דרייפיט עמידה בכמה וכמה רמות לעומת ההדפסה על כותנה אשר דוהה עם הזמן.
  3. לא ניתן לבצע הדפסת סובלימציה על חולצה כהה.

כמו שאפשר לראות היתרונות של הדפסת סובלימציה הם רבים לעומת החסרונות בהדפסת סובלימציה, מפני שזוהי שיטה המתאימה כמעט לכל מטרה וכדאי מאוד להשתמש בה במידה ואתם רוצים להדפיס כמות קטנה של חולצות או חולצות מיוחדות וצבעוניות.

לדוגמא, בשיטה זו ניתן להדפיס הדפסים צבעוניים על גבי חולצת דרייפיט בהירה (חשוב לשים לב שצבע החולצה יהיה הרקע במקומות שבהם ההדפס לבן).

שיטה זו מתאימה במיוחד כאשר תרצו להדפיס דוגמא מיוחדת עבור חולצת יום הולדת, חולצת סוף מסלול של הילד, חולצות סוף מסלול, חולצות לחתונה או כל חולצה אחרת שתרצו עם הדפס מיוחד וצבעוני. כמובן, שאנו נוכל לעצב לכם את ההדפס או כל כיתוב שתרצו במידה ולכם אין גרפיקה מוכנה.

דילוג לתוכן